Din varukorg:
 artiklar.
Totalt

Kundservice

Vår telefon har öppet mellan kl 9-16 vardagar (samt till 13 dag före röd dag). Det går också bra att maila oss. Beställning och betalning sker i webbutiken. I samband med att er leverans packas sänds ett e-mail innehållande en PDF-fil som visar vad vi levererat.

 

E-post: 
info@badrumshyllan.se

Telefon: 
08-121 311 90

Postadress
Badrumshyllan AB
Box 42031
126 12 Stockholm

Organisationsnummer
556882-1275

Returadress
Badrumshyllan AB
Västbergavägen 24
126 30 Hägersten

Våra köp- och beställningsvillkor

Adresser m.m.:

Postadress:
Badrumshyllan AB
Box 42031
126 12 STOCKHOLM

Returadress:
Badrumshyllan AB
Västbergavägen 24
126 30 HÄGERSTEN

Organisationsnummer: 556882-1275
E-post: info@badrumshyllan.se
Telefon: 08-121 311 90

 

Beställning
För att beställa i webbutiken måste du vara 18 år.
Det är endast vid val av faktura eller delbetalning som personnummer måste anges.

Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och ev. personnummer alternativt organisationsnummer registreras i vårt kundregister

Leverans
Vi använder DB Schenker Privpak via ombud för leveransen. Alternativt Posten varubrev.
Vid val av faktura eller delbetalning måste leveransadressen vara folkbokföringsadressen.
I dagsläget endast leverans inom Sverige.

Leveranstid
Normal leveranstid inom Sverige är 1-3 arbetsdagar. 
När paketet ankommit till ditt lokala ombud får du ett SMS till det mobiltelefonnummer som uppgivits vid beställningen. 
Tänk på att alltid kunna legitimera dig när du ska hämta ut ditt paket.

Delleverans sker ej
Vid längre leveransförsening meddelas detta via e-post. Det finns då möjlighet att upphäva din beställning. För att upphäva en beställning, kontakta kundtjänst via e-post på info@badrumshyllan.se.

Transportskada
Om paketet har en synlig skada som kan ha påverkat skicket på varan du beställt skall du inte ta emot det. I övriga fall kontakta kundtjänst via e-post på info@badrumshyllan.se

Fraktkostnad
Fraktfri gräns är 600 kronor. Om varuvärdet är lägre än 600 kronor tillkommer en fraktkostnad om 49 kr inom Sverige. Vi använder DB Schenker Privpak via ombud vid leveransen eller Posten Varubrev.

Priser
Priserna på våra varor anges i svenska kronor. Priset inkluderar moms. Momsen är normalt 25% förutom livsmedel där momsen är 12 % (hit räknas t.ex. tuggummin). Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på hemsidan utan föregående avisering.
Det pris som råder vid köptillfället är det pris som normalt gäller vid ditt köp. Vi förbehåller oss dock rätten för ev. prisfel. Då meddelas ni och har då rätt att häva köpet.

Läs mer»

Våra betalningsalternativ

Det finns tre betalningsalternativ; kortbetalning, mot Ecsterfaktura (fd Handelsbanken Finans) samt delbetalnng med konto hos Ecster (fd Handelsbanken)

Kortbetalning
Badrumshyllan erbjuder dig ett säkert betalningssätt för kort genom Nets. Kontokort (betal- eller kreditkort) via VISA- eller Mastercard (samt Maestro) och knutna till Svensk bank kan användas vid betalning. 
  
När du betalar med kort måste du ange kortnumret, kortets giltighetstid samt CVC-koden (de tre sista siffrorna på baksidan av kortet).

Kortköpen sker direkt hos vår leverantör av kortbetalningar och är krypterad enligt gällande standard och regler. Badrumshyllan använder en säkerhetsstandard som kallas 3D-Secure, som är framtagen av VISA och Mastercard. All information krypteras med 128-bitars SSL-kryptering, vilket gör att ingen obehörig kan komma över dina kontouppgifter.

Faktura – Ecster (fd Handelsbanken Finans)
Genom vårt samarbete med Ecster (fd Handelsbanken Finans) kan vi erbjuda privatpersoner att handla mot faktura. En fakturaavgift om 19 kr tillkommer. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad eller utebliven betalning utgår påminnelseavgift om f.n 50 kr samt dröjsmålsränta med 24 % per år. 
Leverans sker endast till folkbokföringsadressen samt till kunder som är minst 18 år (då kreditupplysning sker) Gäller endast inom Sverige.

Delbetalning – Konto Ecster (fd Handelsbanken Finans)
Genom vårt samarbete med Ecster (fd Handelsbanken Finans) kan du delbetala ditt köp. Du väljer själv hur stort köp-
utrymme du vill ha (mellan 2 000-80 000 kr). Ditt köputrymme läggs upp på ett konto hos Ecster (fd Handelsbanken Finans). 

I kassan väljer du betalningsalternativet delbetalning och hur många månader du vill dela upp betalningen på. När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör Ectser (fd Handelsbanken Finans) en sedvanlig kreditprövning (därför måste du vara minst 18 år). Du får besked direkt om din ansökan har godkänts, därefter slutför du köpet. Du kan när som helst välja att slutbetala utan extra kostnad. 

Har du en gång delbetalat en vara hos Ecster (fd Handelsbanken Finans) kan du använda dig av samma konto och behöver inte genomgå en ny kreditprövning. Är ditt köputrymme för litet ansöker du enkelt om en höjning – du får svar direkt.
Leverans sker endast till folkbokföringsadressen.

Läs mer»

Personuppgifter - policy

Våra kunders personuppgifter behandlas strikt konfidentiellt i alla hänseenden.
Vi lämnar ej ut adresser, telefonnummer, e-postadresser eller andra personuppgifter om våra kunder till tredje man för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller liknande. Samtliga betalningssystem är säkrade med avancerade säkerhetslösningar via Nets och Handelsbanken. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga våra kunders beställningar samt, om kund ej avböjt, i marknadsföringssyfte av Badrumshyllans produkter och erbjudanden.

Läs mer»

Garantier

Ditt kvitto/faktura gäller som garantibevis. Spara dokumenten för eventuella reklamationer, byten m.m.
För elektriska produkter lämnar vi ej någon garanti utöver tillverkarens villkor.
Oral-B lämnar 2 år på eltandborstar.

Läs mer»

Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp 14 dagar efter du mottagit din vara. Returnerade varor skall vara oanvända och i obruten förpackning samt väl paketerade så att de ej skadas under transporten. Då det gäller hygienprodukter får plombering eller skyddsplast ej vara bruten. Kunden står för returfrakten. Vid ångrat köp erhåller konsumenten återbetalning av varan normalt inom 2 veckor från att Badrumshyllan mottagit den returnerade varan och bekräftat att den är oanvänd och i oskadat skick. Eventuella frakt- och betalningsavgifter relaterade till köpet återbetalas inte. Returer får inte skickas som postförskott. Kontakta vår kundtjänst på info@badrumshyllan.se vid ångrat köp och före returnering.

Läs mer»

Reklamation

Om du har fått en felaktig eller defekt vara ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Kontakta kundtjänst för att erhålla reklamationsblankett. Reklamationer godkänns endast om varan är oanvänd och i samma skick som vid leverans (gäller ej defekta varor).  Badrumshyllan står för returkostnaden vid godkänd reklamation samt då överenskommelse skett angående hur returen ska ske. Synliga (på paketet) transportskador ska meddelas ombudet redan när paketet hämtas.

Läs mer»